Islamic Widget

Wednesday, June 22, 2011

Anak2ku.. Suamiku.. 'Keluargaku Syurgaku'

Tetiba tergerak hati, nak mencoret. Dah lama sangat, asyik sibuk dengan macam2 benda. Hal2 kebajikan anak2, hal2 mengurus umah, hal2 kebajikan suami, hal2 tadika dan macam2 lagi, smuanya nak kena pikir dan selesaikan. Sampaikan kadang2 lupa nak pikir pasal kesihatan diri sendiri. Tak apa, asalkan seluruh keluargaku sihat dan gembira. Bila duduk sendiri, terpikir balik.. kalau aku tak sihat siapa la nak jaga anak2ku dan suamiku.



Diam tak diam, usia dah meningkat... anak pun dah bertambah. Dari bujang memasuki ke alam perkahwinan adalah kenangan manis dan indah. Bila bermula alam perkahwinan, di situ bermulanya satu pengorbanan besar perlu dilakukan. Berkongsi suka, berkongsi duka, berkongsi cerita, berkongsi derita, berkongsi tilam bantal, berkongsi cawan pinggan, berkongsi lantai dan bumbung, berkongsi segalanya.



Dengan kehadiran cahayamata pertama, segalanya berubah, perkongsian bukannya lagi berdua tetapi bertiga. Tanggungjawab juga bertambah, bergelar ibu buat pertama kalinya amat mengujakan. Setiap detik hidupku dihiasi dengan karenah dan keletah anak2. Seorang demi seorang bertambahnya seri dalam keluargaku... suamiku cukup gembira dan bahagia bersama anak2. Keinginannya untuk memiliki anak yang ramai, sedikit sebanyak membuat aku mengeluh. Bagiku 'Kualiti lebih penting dari kuantiti', tapi apakan dayaku. Bahagianya dia adalah bahagiaku. Dengan kurniaan Allah SWT, seorang puteri dan 3 orang puteraku... cukup comel.





No comments:

Post a Comment